Списание “Счетоводство, данъци и право”, 2025 г., кн. 04

Рубрика: Счетоводство и одит

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 1/2025
Във връзка с чл. 41, ал. 1 ЗСч отчетът по устойчивостта задължително ли е част от доклада за дейността и не може ли да бъде представян като отделен отчет? Тип на документа:
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 6

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 2/2025
Как и от кого ще се подписва докладът за дейността от страна на ръководството на предприятието, респективно от страна на одитора, при ангажимент за изразяване на сигурност по устойчивостта?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 7

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 3/2025
Всички ли публични предприятия (държавни и общински) са задължени да изготвят отчет за устойчивостта?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 8

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 5/2025
Съгласно чл. 41, ал. 3 ЗСч годишният доклад за дейността на предприятията се изготвя и публикува в единен електронен формат за отчитане, определен в чл. 3 от Делегиран регламент (ЕС) 2019/815. В тази връзка за финансовата 2024 г. само големите предприятия, които са предприятия от обществен интерес (ПОИ) съгласно § 1, т. 22, б. „а“ от ДР на ЗСч ли следва да изготвят и публикуват своя доклад за дейността в единния електронен формат за отчитане (ЕЕЕФ)?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 9

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 4/2025
Във връзка с освобождаванията по чл. 41, ал. 2, т. 3 ЗСч всички ли пощенски оператори, извършващи пощенски парични преводи, са освободени от изискването да включват в доклада за дейността си и отчет за устойчивостта? Тип на документа:
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 9

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 6/2025
Какъв е обхватът на предприятията, задължени да изготвят отчет за устойчивостта в съответствие с чл. 41, ал. 1 ЗСч и § 30, ал. 1 от ПЗР на ЗИДЗСч (ДВ, бр. 72 от 27.08.2024 г., в сила от 06.07.2024 г., изм. със ЗИЗСч, ДВ, бр. 17 от 28.02.2025 г.)?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 10

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 7/2025
Предприятие, емитент на капиталови ценни книжа, които се търгуват на пазар за растеж на малки и средни предприятия, по-известен като „Beam“, и съгласно приложимото национално законодателство това предприятие не попада в дефиницията за предприятие от обществен интерес (ПОИ).
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 11

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 8/2025
В случай че компания майка на българско предприятие в страна членка изготвя консолидиран финансов отчет и консолидиран отчет за устойчивостта за различна финансова година (различаваща се от календарната година, приложима за българското предприятие), може ли предприятието да използва освобождаването от задължението да изготвя отчет за устойчивостта на базата на чл. 50, ал. 1 ЗСч?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 12

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 10/2025
Приложимо ли е освобождаването от докладване, ако предприятие е предприятие от обществен интерес съгласно § 1, т. 22, б. „а“ от ДР на ЗСч?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 14

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 9/2025
Ако тази различна финансова година на групата (вж. въпрос № 8) е годината, приключваща на 30 септември, тогава дружеството майка ще изготвя първия си отчет за устойчивостта за годината, приключваща на 30.09.2025 г., и българското предприятие няма да може да изпълни условията на чл. 50, ал. 1 ЗСч да направи препратка към публикувания консолидиран отчет за устойчивостта и одиторското заключение към него в своя доклад за 2024 г. (ако е ПОИ). Това означава ли, че предприятието ще трябва да състави отчет за устойчивостта само за 2024 г. и впоследствие да не съставя, защото ще може да се възползва от освобождаването в следващите години?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 14

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 11/2025
Какво трябва да изпълни като процедура регистриран одитор при изпълнението на задължителен ангажимент за финансов одит, когато компания майка със седалище в държава членка на ЕС изрично е уведомила българската си дъщерна компания, че няма да може да изпълни изискванията за освобождаване относно консолидирания си отчет, т. е. българското дружество ще трябва да изготви пълен отчет за устойчивостта при тези обстоятелства.
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 15

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 14/2025
Предприятията по чл. 39, ал. 2 ЗСч, които са дъщерни на крайно предприятие майка, регулирано от законодателството на трета държава, публикуват отчет за устойчивостта на предприятието от трета държава. Ако такова предприятие има предприятие майка (междинна майка) в ЕС и се възползва от освобождаването за докладване по чл. 50 ЗСч, но крайната компания майка на групата е регулирано от законодателството на трета държава, това предприятие трябва ли да прилага чл. 52б ЗСч?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 16

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 13/2025
Съгласно чл. 50, ал. 2 ЗСч освобождаването на дъщерно дружество от изготвянето на отчет за устойчивостта се допуска, ако дружеството майка от трета страна изготвя консолидиран отчет за устойчивостта по ЕСОУ или по стандарти, признати за техни еквиваленти. Признаването за еквивалентност се извършва с акт за изпълнение на ЕК. Има ли известни вече издадени такива актове и за кои рамки?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 16

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 12/2025
Българско голямо предприятие, крайна майка на голяма група, следва ли да изготвя както индивидуален, така и консолидиран отчет за устойчивостта, или може да изготви само консолидиран отчет на база чл. 52?
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 16

Въпроси за устойчивостта в Закона за счетоводството (ЗСч) – 15/2025
За кои отчети ще се прилага изискването за маркиране – само за консолидирани отчети, по аналогия с МСФО таксономията, или и за индивидуалните отчети? Тип на документа:
административна практика

Автор / източник: КПНРО
стр. 17

Рубрика: Корпоративно подоходно облагане

Актуални промени в образеца на годишната данъчна декларация по чл. 92 ЗКПО за 2024 година, утвърдени на 31 март 2025 година
авторски материал
Автор / източник: Цветана Янкова
стр. 18

Рубрика: Данъци върху доходите на физическите лица

Преглед на промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица за 2025 година
авторски материал
Автор / източник: Евгения Попова
стр. 33

Рубрика: Данък върху добавената стойност

Коментар на промените в ЗДДС, в сила от 1 април 2025 година
авторски материал
Автор / източник: Ивайло Кондарев
стр. 40

Рубрика: Местни данъци и такси

Местни имуществени данъци
авторски материал
Автор / източник: Ганета Минкова, проф. д-р
стр. 47

Рубрика: Мита. Акцизи

Преглед на промените в Закона за акцизите и данъчните складове, извършени през 2024 и в началото на 2025 година
авторски материал
Автор / източник: Александър Раков, Асен Асенов
стр. 54

Рубрика: Финансово управление и контрол

Законът за държавния бюджет за 2025 година
авторски материал
Автор / източник: Веселка Донкова
стр. 65

 

Рубрика: Делова информация
стр. 80

Рубрика: Информационен преглед
стр. 86

Из “Десет закона на щастието” на Аугусто Кури
стр. 87

Актуални продукти

Kниги-годишници
Двадесет и девето издание на книгата-годишник!- Книга-годишник; - Книга-годишник + достъп до сайт
Kниги-годишници
Двадесет и осмо издание на книгата-годишник! - книга-годишник - книга-годишник + достъп до сайт

Месечни списания

месечно списание Труд и право - 2024 г.
списание Счетоводство данъци и право
месечно списание Собственост и право
месечно списание Търговско и облигационно право

Избрани публикации

0
    Кошница
    Изпразнете кошницатаОбратно към магазина