17 февруари 2021 г.
Лектори:
ТЕОДОРА ДИЧЕВА,
Началник отдел „Социална политика, образование, здравеопазване и околна среда“ при Омбудсмана на РБългария
ПРОГРАМА НА УЕБИНАРА
17 февруари 2021 г.
09.00 – 09.05 ч. Откриване на уебинара
09.05 – 12.45 ч. Обучение:
Промени и актуални въпроси на трудовите отношения през 2021 г.
1. Задължения на работодателите в началото на годината (отчитане на извънредния труд, определяне на списък с работни места за трудоустроени, изпълнение на квоти по реда на Закона за хората с увреждани и др.) Административни услуги, предоставяни от Инспекцията по труда, помагащи на работодателя и длъжностните лица за изпълнение на задълженията им.
2. Промените в Кодекса на труда от края на 2020 г:
– Задължения на работодателите.
– Нови възможности на страните по трудовото правоотношение.
– Разпоредби в подкрепа на работодателите, които трябва да организират дейността на предприятието във време на извънредна епидемична обстановка: работа от разстояние, непълно работно време, гъвкави форми на работно време и т.н.
3. Промените в Наредбата за работното време, почивките и отпуските и Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
– Променя ли се реда за изчисляване на размера на обезщетението за неизползван платен годишен отпуск.
– Новият размер на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
4. Начини на отчитане на работното време – подневно и сумирано отчитане на работното време. Най-важните изисквания на трудовото законодателство при сумирано отчитане на работното време. Особености при възлагането, полагането и заплащането на извънредния труд.
5. Специална закрила на трудоустроените работници и служители.
09.05 – 10.30 ч. Лекция
10.30 – 10.50 ч. Почивка
10.50 – 12.30 ч. Лекция
12.30 – 12.45 ч. Отговори на въпроси
ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ:
1. Какво е уебинар?
Уебинарът е онлайн семинар, който се провежда по интернет чрез софтуер за видеоконференция.
2. Какви са предимствата на уебинара?
– Участие от офиса или дома директно от мобилно устройство, свързано с интернет – компютър, лаптоп, таблет или мобилен телефон.
– Включване чрез активиране на линк и въвеждане на потребителско име и парола или код за достъп.
– Оптимизиране на разходите за логистика, придвижване, време и др.
3. Какви възможности предоставя уебинара на лекторите и участниците?
– Лекторите разполагат с всички възможности за презентиране на своите материали – набор от инструменти за посочване, насочване на вниманието, интерактивна дъска с възможност за писане, споделяне на файлове, презентации и екрани.
– Участниците могат да слушат, виждат, коментират и контактуват с лектора/лекторите посредством система за задаване на въпроси (Q & A) или система за споделяне (Chat).
– Участниците могат да попълнят анкета на края на уебинара.
– Уебинарът може да бъде записан и в последствие да бъде достъпен чрез линк.