Меню

Традиционен национален учебен семинар

ПРОМЕНИТЕ В УРЕДБАТА НА
ТРУДОВИТЕ ОТНОШЕНИЯ И СОЦИАЛНОТО ОСИГУРЯВАНЕ.
ПРАКТИЧЕСКИ ВЪПРОСИ, КАЗУСИ,
ПРАКТИКА НА МТСП, НОИ, ИА „ГИТ“ И ВКС

23 - 25 октомври 2019 г.

София, пл. "Македония" № 1, КНСБ, ет. 2, Конферентна зала "Европа"

Лектори:

ДАНИЕЛА АСЕНОВА,
Директор на дирекция „Осигуряване и краткосрочни плащания” в Национален осигурителен институт
ТЕОДОРА ДИЧЕВА,
Директор на Дирекция „Правно осигуряване“ в Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“
МАРИО ПЪРВАНОВ,
Съдия във Върховен касационен съд
ЕЛКА АТАНАСОВА,
Началник отдел „Методология на отпускане на пенсиите“ в Национален осигурителен институт
 


  • 001
  • 002
  • 003

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Учебна програма

23 октомври 2019 г. (сряда)

13.00 - 13.30 ч. Регистрация на участниците в семинара  
13.30 - 13.40 ч. Откриване на семинара Иво Ризов
Директор "Обучение"
13.40 - 17.00 ч. Тема № 1
1. Актуални въпроси и практика по прилагането на Кодекса за социално осигуряване и наредбите, свързани държавното обществено осигуряване през 2019 г.
2. Подаване на документите за изплащане на паричните обезщетения при временна неработоспособност, бременност и раждане и за отглеждане на малко дете. Измененията и допълненията в Наредбата за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване. Новите образци на документи в сила от 1 юли 2019 г.
3. Служебно преизчисляване на паричните обезщетения за временна неработоспособност.
4. Парични обезщетения за безработица.
5. Осигурителен доход и осигурителен стаж. Подаване на данните за осигурителен стаж и доход.
6. Самоосигуряващи се лица.
Лектор
Даниела
Асенова
15.00 - 15.30 ч. Кафе-пауза  

 

24 октомври 2019 г. (четвъртък)

09.00 - 12.30 ч. Тема № 2
1. Начини на отчитане на работното време, регламентирани в Кодекса на труда.
• Особености при нормиране, отчитане, промени в графика за работа при сумирано изчисляване на работното време.
• Отчитане на работното време при подневното и сумирано изчисляване на работното време - особености при ненормирания работен ден, гъвкавото работно време и при работа от разстояние.
2. Новият Закон за хората с увреждания и квотите за назначаване на хора с трайни увреждания:
• На какъв етап от процедурата по спазване на квотите са работодателите - какво става, когато работник, назначен в изпълнение на квотата, напусне работа или когато работодателят, освободен от квоти, назначи хора с трайни увреждания.
• Квотата по закона - особености във връзка с изпълнението на квотата. Определяне на средносписъчна численост на персонала, етапи и срокове за изпълнение на квотите.
• Ред за прилагане на алтернативни мерки - къде има публични регистри, от които може да се подберат изпълнители по алтернативни мерки. Особености при прилагането на тези мерки.
• Освобождаване от изпълнение на квотите - възможности за освобождаване. Особености при всеки от двата начина за освобождаване от квоти.
• Компенсационни вноски - от кога следва да започне внасянето им и до кога да продължат ежемесечните вноски.
• Практика на МТСП и ИА „ГИТ“ във връзка с прилагането на квотите и алтернативните мерки за заетост на хората с увреждания.
Лектор
Теодора
Дичева
10.30 – 11.00 ч. Кафе-пауза  
12.30 - 13.30 ч. Обяд  
13.30 - 17.00 ч. Тема № 3
1. Видове договори в трудовото законодателство и важни особености за всеки от тях. Трудови договори, които могат да използват работодателите за назначаване на хора с трайни увреждания, при спазване на действащото законодателство.
• Трудови договори, осигуряващи възможност за гъвкава заетост.
• Особености при наемане на работници - хора с трайни увреждания във връзка с изпълнение на квотите.
• Особености при прекратяване на трудовите договори на трудоустроени работници и служители.
2. Извънреден труд - ред за полагане, заплащане, отчитане, контрол по спазването на разпоредбите:
• Възлагане, компенсиране и заплащане и отчитане на извънредния труд;
• Категории работници, за които има забрана за полагане на извънреден труд.
• Как се преодолява забраната за полагане на извънреден труд. Как работникът законосъобразно може да откаже полагането на извънреден труд;
• Заплащане на извънреден труд - при подневно и сумирано отчитане на работното време.
5. Административни и електронни услуги, предоставяни от ИА „ГИТ“:
• Административни и електронни услуги, възможности за търсене на съдействие от контролните органи на ИА ГИТ от страна на работодателите - при издаване на удостоверения по чл. 58 от ЗОП, при пропускане на 3-дневния срок за регистрация на трудов договор при получаване на еднодневни трудови договори и др.
• Какви са изискванията за ползване на услугите - ел.подпис, еднократна регистрация или други изисквания.
Лектор
Теодора
Дичева
15.30 - 16.00 ч. Кафе-пауза  

 

25 октомври 2019 г. (петък)

09.00 - 10.30 ч. Тема № 4
Преглед на последната практика на Върховния касационен съд по трудови спорове. Важни въпроси и казуси по прилагането на Кодекса на труда относно основанията за едностранно прекратяване на трудовия договор по чл. 328 КТ, подбора по чл. 329 КТ и дисциплинарната отговорност.
Лектор
Марио
Първанов
10.30 – 11.00 ч. Кафе-пауза  
11.30 - 13.00 ч. Тема № 5
Промените в нормативните актове, свързани със задължителното пенсионно осигуряване.
Служебно преизчисляване на пенсиите за придобит осигурителен стаж/осигурителен доход след пенсионирането.
Право на лицата на избор размерът на трудовите им пенсии да бъде определен с индивидуален коефициент, изчислен по методиката до и след 31.12.2018 г.
Промени в Закона за хората с увреждания, влияещи върху пенсиите на лицата.
Лектор
Елка
Атанасова
13.00 ч. Закриване на семинара  

 

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Цена за участие

Цена за участие в семинара:

360.00 лв.

Цената включва: лекции, консултации, учебни пособия, учебни материали в електронен вид, кафе-паузи, удостоверение за участие в семинар, книжката „Правата на човека - твои права” и книга на ИК „Труд и право” по избор (до 40.00 лв.)  

 

Доплащания

Обяд на 24 октомври 2019 г. 18.00 лв.
Една нощувка в двойна стая в хотел "Централ" **** 66.00 лв.
Една нощувка в самостоятелна стая в хотел "Централ" **** 108.00 лв.
Една нощувка на легло в двойна стая в хотел "Росентро" *** 48.00 лв.
Една нощувка в самостоятелна стая в хотел "Росентро" *** 84.00 лв.

Всички цени са с включен ДДС.
В цената на нощувката за хотел "Централ" **** е включена закуска, ползване на джакузи, сауна и парна баня, безжичен Интернет.
В цената на нощувката за хотел "Росентро" *** е включена закуска и безжичен Интернет.

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Логистика и настаняване

Как да стигна до Конгресен център "Глобус" (Конферентни зали "Европа", "Америка", "Азия" и "Африка") - карта, градски траспорт, паркиране

Хотел "Централ" ****

Хотел "Централ" **** е изцяло нов четиризвезден хотел в центъра на София (бул. Христо Ботев № 52), разположен в непосредствена близост до конферентната зала.

Хотелът разполага сбизнес център, ресторант, лоби-бар, СПА център (джакузи, сауна, парна баня, масажен център), закрит паркинг, безжичен Интернет.

Във всяка стая имателевизор с плосък екран, климатик, мини-бар, безплатен безжичен Интернет, телефон, сешоар и сейф.

Страница в Интернет: www.central-hotel.com

Хотел "Росентро" *** Хотел "Росентро" (новото име на хотел "Ренесанс") *** е тризвезден хотел, който се намира се на пл. "Възраждане", до кръстовището на бул. "Христо Ботев" и бул. "Александър Стамболийски", в непосредствена близост до конферентната зала.

Стаите му разполагат с телефон, телевизор, климатик, мини-бар, сешоар и безжичен/Wi-fi интернет.

Страница в Интернет: http://www.hotel-rocentro.com.
ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Заявка за участие

Заявка за участие Моля, попълнете заявката тук.
Плащане 1. Чрез банков превод до:
ТБ "ОББ" АД
Разплащателна сметка: BG23UBBS84231010683713
BIC: UBBSBGSF
НКЦ "Решение" ООД
2. В брой в офиса на НКЦ "Решение" ООД на адрес:
София 1000
пл. Македония 1, ет. 7 /сграда на КНСБ/
Краен срок

Крайният срок за превеждане на таксата за участие и получаване на заявката при нас e:
17 октомври 2019 г.

Допълнителна информация Tелефони за организационни въпроси: 02/981-13-76, 02/986-27-17 и 088/845-19-64.
Телефони за финансово-счетоводни въпроси: 02/981-13-76, 02/986-27-17 и 088/500-00-08.
E-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Skype:

ЗАЯВКА ЗА УЧАСТИЕ

 


Акценти

Купи 1 книга. Подари я за Коледа!

В тази необичайна и пълна с предизвикателства и изпитания година, ние – семейството на книгата, ви благодарим, че съхранихте книгата като ваша основна ценност.

Прочети още...

Всички предстоящи учебни семинари - само като уебинари или видеозаписи!

Така ще спазим новите изисквания, ще гарантираме здравето, както на участниците, така и на лекторите и организаторите на обучението.

Прочети още...

Кампанията „Абонамент 2021“ е в ход

До края на август – абонамент за списанията на по-ниски цени.
И куп подаръци за всеки абонат!

Прочети още...

Месечни списания, брой 8, 2020

Осмите броеве на списанията ни пътуват към своите абонати. Вижте съдържанието на всяко от тях.

Прочети още...

Книгата Промените в Гражданския процесуален кодекс в ЕПИ

Абонатите на ЕПИ Собственост и ЕПИ Търговско и облигационно право вече могат да разполагат и със съдържанието на книгата „Промените в Гражданския процесуален кодекс“

Прочети още...