Меню

Традиционен национален учебен семинар

ПРОМЕНИТЕ В УРЕДБАТА НА
ТРУДОВИТЕ ОТНОШЕНИЯ И СОЦИАЛНОТО ОСИГУРЯВАНЕ.
ПРАКТИЧЕСКИ ВЪПРОСИ, КАЗУСИ,
ПРАКТИКА НА МТСП, НОИ, ИА „ГИТ“ И ВКС

23 - 25 октомври 2019 г.

София, пл. "Македония" № 1, КНСБ, ет. 2, Конферентна зала "Европа"

Лектори:

ДАНИЕЛА АСЕНОВА,
Директор на дирекция „Осигуряване и краткосрочни плащания” в Национален осигурителен институт
ТЕОДОРА ДИЧЕВА,
Директор на Дирекция „Правно осигуряване“ в Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“
МАРИО ПЪРВАНОВ,
Съдия във Върховен касационен съд
ЕЛКА АТАНАСОВА,
Началник отдел „Методология на отпускане на пенсиите“ в Национален осигурителен институт
 


  • 001
  • 002
  • 003

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Учебна програма

23 октомври 2019 г. (сряда)

13.00 - 13.30 ч. Регистрация на участниците в семинара  
13.30 - 13.40 ч. Откриване на семинара Иво Ризов
Директор "Обучение"
13.40 - 17.00 ч. Тема № 1
1. Актуални въпроси и практика по прилагането на Кодекса за социално осигуряване и наредбите, свързани държавното обществено осигуряване през 2019 г.
2. Подаване на документите за изплащане на паричните обезщетения при временна неработоспособност, бременност и раждане и за отглеждане на малко дете. Измененията и допълненията в Наредбата за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване. Новите образци на документи в сила от 1 юли 2019 г.
3. Служебно преизчисляване на паричните обезщетения за временна неработоспособност.
4. Парични обезщетения за безработица.
5. Осигурителен доход и осигурителен стаж. Подаване на данните за осигурителен стаж и доход.
6. Самоосигуряващи се лица.
Лектор
Даниела
Асенова
15.00 - 15.30 ч. Кафе-пауза  

 

24 октомври 2019 г. (четвъртък)

09.00 - 12.30 ч. Тема № 2
1. Начини на отчитане на работното време, регламентирани в Кодекса на труда.
• Особености при нормиране, отчитане, промени в графика за работа при сумирано изчисляване на работното време.
• Отчитане на работното време при подневното и сумирано изчисляване на работното време - особености при ненормирания работен ден, гъвкавото работно време и при работа от разстояние.
2. Новият Закон за хората с увреждания и квотите за назначаване на хора с трайни увреждания:
• На какъв етап от процедурата по спазване на квотите са работодателите - какво става, когато работник, назначен в изпълнение на квотата, напусне работа или когато работодателят, освободен от квоти, назначи хора с трайни увреждания.
• Квотата по закона - особености във връзка с изпълнението на квотата. Определяне на средносписъчна численост на персонала, етапи и срокове за изпълнение на квотите.
• Ред за прилагане на алтернативни мерки - къде има публични регистри, от които може да се подберат изпълнители по алтернативни мерки. Особености при прилагането на тези мерки.
• Освобождаване от изпълнение на квотите - възможности за освобождаване. Особености при всеки от двата начина за освобождаване от квоти.
• Компенсационни вноски - от кога следва да започне внасянето им и до кога да продължат ежемесечните вноски.
• Практика на МТСП и ИА „ГИТ“ във връзка с прилагането на квотите и алтернативните мерки за заетост на хората с увреждания.
Лектор
Теодора
Дичева
10.30 – 11.00 ч. Кафе-пауза  
12.30 - 13.30 ч. Обяд  
13.30 - 17.00 ч. Тема № 3
1. Видове договори в трудовото законодателство и важни особености за всеки от тях. Трудови договори, които могат да използват работодателите за назначаване на хора с трайни увреждания, при спазване на действащото законодателство.
• Трудови договори, осигуряващи възможност за гъвкава заетост.
• Особености при наемане на работници - хора с трайни увреждания във връзка с изпълнение на квотите.
• Особености при прекратяване на трудовите договори на трудоустроени работници и служители.
2. Извънреден труд - ред за полагане, заплащане, отчитане, контрол по спазването на разпоредбите:
• Възлагане, компенсиране и заплащане и отчитане на извънредния труд;
• Категории работници, за които има забрана за полагане на извънреден труд.
• Как се преодолява забраната за полагане на извънреден труд. Как работникът законосъобразно може да откаже полагането на извънреден труд;
• Заплащане на извънреден труд - при подневно и сумирано отчитане на работното време.
5. Административни и електронни услуги, предоставяни от ИА „ГИТ“:
• Административни и електронни услуги, възможности за търсене на съдействие от контролните органи на ИА ГИТ от страна на работодателите - при издаване на удостоверения по чл. 58 от ЗОП, при пропускане на 3-дневния срок за регистрация на трудов договор при получаване на еднодневни трудови договори и др.
• Какви са изискванията за ползване на услугите - ел.подпис, еднократна регистрация или други изисквания.
Лектор
Теодора
Дичева
15.30 - 16.00 ч. Кафе-пауза  

 

25 октомври 2019 г. (петък)

09.00 - 10.30 ч. Тема № 4
Преглед на последната практика на Върховния касационен съд по трудови спорове. Важни въпроси и казуси по прилагането на Кодекса на труда относно основанията за едностранно прекратяване на трудовия договор по чл. 328 КТ, подбора по чл. 329 КТ и дисциплинарната отговорност.
Лектор
Марио
Първанов
10.30 – 11.00 ч. Кафе-пауза  
11.30 - 13.00 ч. Тема № 5
Промените в нормативните актове, свързани със задължителното пенсионно осигуряване.
Служебно преизчисляване на пенсиите за придобит осигурителен стаж/осигурителен доход след пенсионирането.
Право на лицата на избор размерът на трудовите им пенсии да бъде определен с индивидуален коефициент, изчислен по методиката до и след 31.12.2018 г.
Промени в Закона за хората с увреждания, влияещи върху пенсиите на лицата.
Лектор
Елка
Атанасова
13.00 ч. Закриване на семинара  

 

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Цена за участие

Цена за участие в семинара:

360.00 лв.

Цената включва: лекции, консултации, учебни пособия, учебни материали в електронен вид, кафе-паузи, удостоверение за участие в семинар, книжката „Правата на човека - твои права” и книга на ИК „Труд и право” по избор (до 40.00 лв.)  

 

Доплащания

Обяд на 24 октомври 2019 г. 18.00 лв.
Една нощувка в двойна стая в хотел "Централ" **** 66.00 лв.
Една нощувка в самостоятелна стая в хотел "Централ" **** 108.00 лв.
Една нощувка на легло в двойна стая в хотел "Росентро" *** 48.00 лв.
Една нощувка в самостоятелна стая в хотел "Росентро" *** 84.00 лв.

Всички цени са с включен ДДС.
В цената на нощувката за хотел "Централ" **** е включена закуска, ползване на джакузи, сауна и парна баня, безжичен Интернет.
В цената на нощувката за хотел "Росентро" *** е включена закуска и безжичен Интернет.

ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Логистика и настаняване

Как да стигна до Конгресен център "Глобус" (Конферентни зали "Европа", "Америка", "Азия" и "Африка") - карта, градски траспорт, паркиране

Хотел "Централ" ****

Хотел "Централ" **** е изцяло нов четиризвезден хотел в центъра на София (бул. Христо Ботев № 52), разположен в непосредствена близост до конферентната зала.

Хотелът разполага сбизнес център, ресторант, лоби-бар, СПА център (джакузи, сауна, парна баня, масажен център), закрит паркинг, безжичен Интернет.

Във всяка стая имателевизор с плосък екран, климатик, мини-бар, безплатен безжичен Интернет, телефон, сешоар и сейф.

Страница в Интернет: www.central-hotel.com

Хотел "Росентро" *** Хотел "Росентро" (новото име на хотел "Ренесанс") *** е тризвезден хотел, който се намира се на пл. "Възраждане", до кръстовището на бул. "Христо Ботев" и бул. "Александър Стамболийски", в непосредствена близост до конферентната зала.

Стаите му разполагат с телефон, телевизор, климатик, мини-бар, сешоар и безжичен/Wi-fi интернет.

Страница в Интернет: http://www.hotel-rocentro.com.
ТЕМА | ПРОГРАМА | ЦЕНИ | ЛОГИСТИКА И НАСТАНЯВАНЕ | ЗАЯВКА | ПОКАНА (PDF)

Заявка за участие

Заявка за участие Моля, попълнете заявката тук.
Плащане 1. Чрез банков превод до:
ТБ "ОББ" АД
Разплащателна сметка: BG23UBBS84231010683713
BIC: UBBSBGSF
НКЦ "Решение" ООД
2. В брой в офиса на НКЦ "Решение" ООД на адрес:
София 1000
пл. Македония 1, ет. 7 /сграда на КНСБ/
Краен срок

Крайният срок за превеждане на таксата за участие и получаване на заявката при нас e:
17 октомври 2019 г.

Допълнителна информация Tелефони за организационни въпроси: 02/981-13-76, 02/986-27-17 и 088/845-19-64.
Телефони за финансово-счетоводни въпроси: 02/981-13-76, 02/986-27-17 и 088/500-00-08.
E-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Skype:

ЗАЯВКА ЗА УЧАСТИЕ

 


Книги

  • Актуални

  • Очаквани